はるの街角

カリフォルニアで子供3人と暮らす駐在妻のブログです

I'm a miracle.

現地校2年の長女が書いた詩を紹介します。


  I am
I am a miracle.
I like my family.
I am hungry as a bear.
I worry about war.
I love valentine's day.
I want cats.
I enjoy art.
I hope today is a good day.
I am excited about going back to Japan.
I am sad about my friend that is far away.
I go to knotts berry farm.
I AM A MIRACLE!



I am a miracleで始まる文章。
最後まで「私」が主語で、自分はどんな人かを表現している。
謙遜することなく、堂々と、私は素晴らしい!を貫く。
自尊心を育む教育なんだなぁ、と改めて感じました。



   White
White is Japan flagpaper, and soft clouds.
White tastes like mashmarow.
White smells like milk.
White feels soft.
White looks like scary ghosts.
White makes me relax.
White is agreat color!


自分の好きなカラーを選んで、各々が詩を作っていました。
その色が放つ感覚をうまくつかんで表現出来ていて、おもしろい。
白のにおいって、長女にとってはミルクなんですね。
私にとっては、綿菓子のにおいかなぁ。
白を色として選んだ長女の感覚も面白い。
長女にとってのキャンバスは白以外なのかなぁ。